Friday, May 01, 2015

KONTRA

kontra.
orang kata "biasalah tu...baru ada variety kan"
orang juga kata "macam mana nak hidup sama, banyak beza?"

"tengok je laa nanti. ada jodoh ada lah."
dengan senyum kerang, aku jawab.

memang aku dengan dia banyak kontra.

dia,
senyap.
krik krik krik.
bunyi cengkerik dalam hutan lagi kuat kot.
kalau dalam kereta. aku tanya, aku juga jawab.
dia angguk, jawab sepatah.

optimis.
tang yang ni, aku hangin sikit.
bila mengadu sikit.
"biasalah tu"
"biarlah dia"
what the fish, aku mengadu ni wehh.
bagi lah simpati sikit, tak pun solution.

sabar.
yang ni aku suka. heee.
sebab aku buat perangai meroyan aku macam mana pun.
dia sabar je layan.
thanks labu kesayangan.

aku,
bising. kepoh,
selagi ada cerita, ada suara, selagi tu potpetpotpet.
dia duk tepi, duk dengar sambil angguk-angguk.
kadang-kadang musyhkil jugak aku.
dia ni duk dengar ke melayan je.
jasad je ada tepi, roh dah terbang melayang ke maldives.

pesimis.
benda kecik pun boleh jadi besar.
semut pun boleh jadi gajah.
fikir buruk baru fikir baik-baik.
apa jadahnya perangai camni.
serabut kan? hahaha.

panas baran.
penah tengok cerek oldskool?
macam tu laa symptom aku nak naik hangin.
nasib laa kau penyabar labu.
heee.






No comments:

Post a Comment