Sunday, June 23, 2013

APA ITU ARCHIDEX 13?

Assalamulaikum...
bonjour!

saturday.
22th june 2013.

final exam. hari tiba boleh kira dengan jari. tapi sebelum tu...mari bergumbira dulu. #taksenonoh.

so, semalam aku merayap sampai ke KLCC. ni kes dah janji nak teman adik pergi 14th architecture, interior design and building exhibition bagi pihak company dia. objektif adik nak tengok trend interior sekarang tapi objektif aku saje nak buang masa sebelum final...

gerak dari Shah Alam dalam pukul 10 lebih lebih. kitorang naik bas je dari seksyen 2. boleh je nak naik KTM dari Padang Jawa tapi malas nak naik teksi. ni cek nak habaq...ada certain teksi cekik darah noh. ingat kami student tak tahu ke ang kenakan tambang teksi tak ikut undang-undang? we know what u did lah uncle teksi sebab tu kitorang lebih rela tunggu bas dari ambil teksi.

okay, let's continue...

sampai je KL Sentral, aku pekena McD dulu, alaa restoran uncle rambut retro dengan kasut beso kaler merah tu. femes uncle tu. lepas makan, terus naik LRT ke KLCC...dekat KLCC tu memang aku sesat larat. tak nampak jalan sebab penuh dengan manusia, almaklum saja cuti kan. semua nak pergi shopping tak pun sight-seeing. dah hampir setengah jam berpusing-pusing baru lah jumpa jalan nya. 

bila sampai saja...
woahh...manyak mat salleh maa. manyak jugak asian bukan mesia maa. abuden kan? haruslah ada golongan manusia macam ni kalau dah namanya international exhibition kan. sebelum bergerak ke exhibition hall, kenalah daftar dulu. time daftar tu...aku sempat usha-usha borang orang. most of them are architect, interior designer, landscaper, company representative...ada juga students yang nak buat research dan kutip sampel. so sebagai civil engineering student tetiba je rasa macam tikus yang dikelilingi gajah. tigarious.



 lepas daftar...aku dan adik gerak dari hall 7...banyak gila booth company dari dalam mesia dan luar negara. kat situ korang boleh tengok trend interior sekarang...ohsem sangat taw. ada satu bath tub tu boleh ikut emosi kita taw. lagu, lampu, dan pancuran air, semua ikut emosi. time masuk hall tu, aku macam melekat dekat satu booth dari company luar, wall painting dia sangat cantek. rasa macam nak angkut taruk kat dinding rumah...hehe.

bila sampai kat hall 6 baru lah rasa macam 'ohh..ada jugak spesis gua'...kat situ baru jumpa dua, tiga ketul engineer. kat situ korang boleh jumpa teknologi nak buat bangunan sekarang. ada mesin finishing yang dah macam ghostbuster punya mesin daa...pastu ada satu booth tu buat gua rasa berbaloi-baloi pergi exhibition tu...selama ni pernah dengar je fasal fiber punya concrete. hurmmm...kalau dulu kita kena letak steel bar dalam concrete sekarang tak payah dah. guna fiber je...campur dan gaul je dalam adunan concrete dan voilĂ !
hehehe...

lepas pusing semua hall, aku dengan adik decide nak balik dalam pukul 4 lebih. penat tapi puas hati walau pun ada juga sakit hati dengan certain people dekat exhibition yang tak ada manner langsung. rakyat mesia sendiri pulak tu. choii.

seronok waa cakap lu...rugi tarak pergi maa.

till then, au revoir! xoxoD...

No comments:

Post a Comment